annikasskatteri.blogg.se

En blogg om mina hobbys som fotografering, natur, trädgård, målning, pyssel och myssel med mycket mer. Samt tankar om allt och inget.

HÖGKÄNSLIG ... 5

Publicerad 2017-12-21 08:15:08 i Allmänt,

I dessa jultider är det inte alltid så lätt att hinna med, jag arbetade i går (20/12) och hade inte riktigt tid eller ork att skriva här. Dessutom arbetade jag ihop med en kvinna som visserligen är trevlig fast ... hon påminner starkt om en gammaldags "patrona" som tror sig veta bäst och som knappt lyssnar på någon annans åsikter. Ångvält är väl också ett bra ord ... jag gillar henne men hon tar mycket energi. Jag fortsätter med mina test frågor och mina nyupptäckta tankar om mig själv som högkänslig ... 19- Funderar du ofta över extensiella frågor? 20- Är du bra på att inspirera/ entusiasmera? 21- Kan du prestera extremt mycket under begränsad tid? 22- Är du entreprenör? 23- Engagerar du dig lätt i andras problem? 24- vill du göra saker i den egen takt och blir irriterad om du måste anpassa dig? Ja visst har jag väl som andra funderat över livets gåtor, i tonåren sökte jag nog efter svaren som mest. Om jag har levt tidigare i en annan kropp? är en svår fråga som jag nog inte är riktigt klar med men att mitt liv här på jorden har en mening det är jag helt på det klara med, men vilken mening ... det vet jag nog inte ... ännu. Att själen vandrar vidare till en annan dimension är jag övertygad om och att våra döda anhöriga håller ett öga på oss det tror jag säkert. Jag satt en kväll nu i höst och tittade på "Det okända" på TV och funderade, tänkte att det är naturligtvis min kloka morfar som jag ärvt en del av ... plötsligt small det till i huset och jag fattade först inte vd det var ???? men i vår klädkammare hade den stora spegeln ramlat rakt ner för att snöret gått av men den var hel. Då visste jag att det jag just tänkt var sant... Jag tror att jag är ganska bra på att inspirera folk och om någon frågar efter min åsikt, så har jag för det mesta flera förslag som ger dem inspiration till egna idéer. En kvinna tog nyligen flera foton på vår inredning som hon gillade. Förr tyckte min man att hela huset var upp och ner när jag grejade men jag hade ju bara flera bollar i luften samtidigt när jag röjde. Jag kan vara effektiv och få mycket gjort när jag har lust till det. Ja jag är en entreprenör och jag har många i min släkt. Många gånger har jag funderat på att starta eget men har inte riktigt vågat satsa eller vetat vad jag ska göra. Men det hade nog blivit någon sorts butik med hantverk, loppis, kafé och egentillverkad försäljning. Min man och jag har ibland pratat om det ... men jag tror att jag satsar på min dotter som har tankar åt samma håll. Om jag engagerar mig lätt i andras problem? det kan jag inte säja nej till ... problemlösaren vaknar och jag önskar ibland att jag kunde trolla. När jag var yngre fick jag ofta höra att jag var bra på att lyssna på mina vänners problem, det är jag nog fortfarande ... tror jag. På jobbet finns det några arbetskamrater som gärna diskuterar orättvisor, konstigheter och fackliga frågor med mig + ett och annat rykte eller skvaller. Eftersom jag arbetar som vikarie på alla avdelningarna på ett demensboende ... så får jag höra en del som är både positivt och negativt. Klart att jag helst vill göra saker i min egen takt ... när barnen var små körde jag ut dem med maken när jag skulle städa, det var så skönt att få vara ifred och greja ... numera har jag en självgående dammsugare och vi samarbetar väldigt bra. I mitt arbete så är man ibland två inne hos en vårdtagare när man tex tar upp dem på morgonen. Om någon är väldigt snabb så känns det inte bra för då känns det slarvigt gjort och det gillar jag inte. Då är det bättre när det går lugnare till så att både vårdtagaren och jag hinner med. När jag går in till någon själv är jag ganska metodisk och tar fram rena kläder, inkontinens skydd och mediciner innan jag börjar ... sen går det hela som på räls och båda blir nöjda.

Kommentarer

Postat av: Dotter

Publicerad 2017-12-22 22:02:21

Puss kära mamma

Svar: Puss tillbaka ...
annikasskatteri.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela