annikasskatteri.blogg.se

En blogg om mina hobbys som fotografering, natur, trädgård, målning, pyssel och myssel med mycket mer. Samt tankar om allt och inget.

HEMTJÄNSTEN .... VI SOM GÖR DEN TJÄNSTEN ....

Publicerad 2016-05-15 09:40:53 i Allmänt,

Kan först berätta att jag heter Annika och försöker väcka min gamla blogg till liv.
Vi får väl se/ läsa hur det går. Just nu har jag som många andra på våren, fullt upp med allt.
Och jag har nyligen tagit tjänstledigt från min tjänst. I en kommun som jag jobbat i sedan 2002. Eftersom jag flyttat till annan ort, tog jag tjänstledigt för att prova på. Att arbeta i hemtjänsten på, mitt nya hemmaplan.
Som ny är man öppen som ett såll inför alla intryck, man upplever både bra och dåliga sidor.
Jag kan inte heller undgå att jämföra rutinerna, med de jag hade på min gamla arbetsplats.
Och jag kan ärligt säga att, på de nya stället finns det mycket att önska. Men väldigt goa och rara vårdtagare, och flera i personalen är så trevliga och en del har skinn på näsan, och samma värderingar som jag.
Som ny har jag inte lärt känna alla mina arbetskamrater, vet inte vad alla heter heller.
Men har en känsla av att jag kommer och trivas här.... Eftersom jag är en kreativ person och problemlösare i allt och inget. Så går min hjärna igång på högvarv, och vill direkt påverka det som är mindre bra. Och tyvärr "glappar käften" kanske lite väl ofta .... eller ibland. Men om man nu missförstår mig rätt, så vill jag bara få ordning för vår egen skull och för vikarier som kommer.
 
Jag trodde att jag redan var anställd, på grund av ett ord och ett missförstånd. Ingen bra början eller hur?
när det redan här, brister i kommunikationen mellan gruppledaren och mig. En person som jag skall vända mig till, kanske istället för till chefen. Som förmodligen mest sköter det administrativa.
Den kommun jag kommer ifrån, har vad jag vet, inte börjat med gruppledare. Men det lär väl komma dit med, sånt smittar.
Den gruppledaren som jag kallar L  skall visst sluta. Hörde att hon fått en plats på ett boende här på ön.
Som chef, och det innebär att vi får en ny gruppledare inom kort. Jag undrar vem ??? men jag hoppas på en med lite råg i ryggen, sunt förnuft och ett driv att få det bättre. Så att personalen stannar kvar ...
 
Är alltså vikarie som går på en rad fram till sommaren och arbetar bara kvällar ca 70%, passar bra just nu. 
Vid midsommar och när semestrarna börjar blir jag sommarvikarie, det var längesedan jag var det.
Jag räknar kallt med kaos... tyvärr ... Men ska själv ha semester i två veckor. Och andas ut på vackra ön Gotland i en stuga, tillsammans med maken och hans bröder med familj som kommer i  Husbilar.  
Något att se fram emot och längta till ..... Semester .....
VÄNLIGA KRAMAR TILL ALLA .....
Skriv gärna era synpunkter om ni känner för det, jag tror att Hemtjänsten i hela landet är på samma planet =0) .. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela